dimarts, 28 de maig del 2013

L'aventura del català



Ahir vaig impartir la darrera de les tres conferències titulades L’aventura del català que he fet per als alumnes de l’Aula d’Extensió Universitària per a la Gent Gran, a Sabadell. L’experiència ha estat fantàstica i espero que per als assistents fos interessant. Les intervencions dels alumnes demostra que el tema de la llengua atrau i ho fa, també, a persones d’origen castellanoparlant, com les que al final de les conferències m’han fet explícit el seu compromís amb el català i el seu rebuig total a les polítiques espanyolistes que pretenen trencar la cohesió social del país. I a mode de cirereta, un alumne d’una de les primeres conferències que ahir va venir, expressament, per dir-me que havia posat en pràctica les meves propostes per incrementar l’ús personal del català i que li havien funcionat! Només amb això ja em sento pagat.

Per si us interessa saber de què vaig parlar, tot seguit en faig un resum. I si voleu que vingui a impartir-la a qualsevol lloc, només m’ho heu de dir!

Quina és la situació del català? El català al món. El català als Països Catalans.

Són importants els nostres hàbits lingüístics? La vitalitat d’una llengua. Els hàbits lingüístics. Un model: la República Veridiana.

Per què tenim tants prejudicis? Els condicionants. Trencant prejudicis.

Per quina raó he d’usar més el català? La diversitat lingüística. El català, llengua comuna.

I com ho puc fer? Facilitar la comunicació. El full de ruta vers l’assertivitat lingüística.
    
El 15 d'abril a l'Auditori de la Fira de Sabadell






El 20 de maig a l'Auditori antic d'Unnim

 
El 27 de maig a l'Auditori nou d'Unnim

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada